ערוצי שיווק דיגיטליים פופולריים ב-2024
הבסיס להצלחה ולצמיחה של כל עסק הוא השיווק שלו, וזהו גם אחד האתגרים הגדולים ביותר לכל עצמאי בתחילת דרכו. שיווק טוב יכול לבנות עסק בצורה מהירה, להגיע ללקוחות רלוונטיים פוטנציאליים ולהעביר להם מסרים שישכנעו אותם לתת למוצר או לשירות ניסיון. שיווק לא טוב עלול לעשות בדיוק ההפך - למוטט עסק עוד לפני שהוא צובר תנופה כלשהי (בלי לחץ, כן?).
עבור עסקים שהם עוסק פטור, שהרבה פעמים הם one man/woman show, שיווק מהווה אתגר גדול אף יותר כיוון שלא תמיד יש לצידם איש מקצוע שיעשה עבורם דברים. בדיוק בגלל זה איגדנו לכם רשימה של ערוצי השיווק הפופולריים ביותר שניתן להתחיל לעבוד בהם גם ללא איש מקצוע.
פלטפורמה #1: גוגל
מערכת המודעות של גוגל היא יחסית פשוטה לתפעול, ויותר מזה - בשנים האחרונות גוגל עובדים רבות על יצירת תהליך עבודה שנשען ברובו על אוטומציות ולא דורש ידע מקצועי רב מהמשתמש. על מנת לפתוח חשבון מודעות בגוגל יש צורך בחשבון Gmail, ועל אף שבמערכת יש המון אפשרויות פרסום - בתור התחלה ניתן להסתפק בקמפייני חיפוש שידרשו מכם רק רשימת מונחים שרלוונטיים לעסק שלכם ומודעות טקסט כתובות. את אלו תוכלו להשיג ולכתוב לגמרי לבדכם.
בתור התחלה, נמליץ לכם להתמקד במונחים יחסית מצומצמים וישירים שלא יבזבזו לכם הרבה כסף. כך למשל, אם יש לי עסק שמוכר קורס הכנה לבגרות, כדאי להתחיל מהופעה על חיפושים כמו "קורס הכנה לבגרות"/"קורס הכנה לבגרויות" ולא "בגרויות" (שהוא כנראה מונח שמחופש הרבה יותר, אבל הרבה ממי שמחפש אותו הוא לא קהל יעד רלוונטי עבור המוצר שלכם).
פלטפורמה #2: מטא
מערכת המודעות של מטא (שדרכה מפרסמים בפייסבוק ובאינסטגרם) היא קצת יותר מסובכת, אבל ניתנת להפעלה גם על ידי אנשים ללא ניסיון. על מנת לפרסם במטא, תצטרכו לפתוח חשבון פייסבוק ולהקים חשבון מודעות. על מנת להקים קמפיינים, תצטרכו מודעה (תמונה או סרטון) וטקסט למודעה.
כדאי לזכור שהפרסום במטא הוא טיפה פחות אפקטיבי מאשר הפרסום בגוגל, כיוון שבגוגל המודעה שלכם מופיעה על חיפושים רלוונטים של אנשים ובמטא המודעה שלכם מופיעה בפיד של אנשים שלא בהכרח צריכים את המוצר שלכם.
קרדיט ל Pixabay באתר PEXELS
פלטפורמה #3: שיתופי פעולה עם משפיענים
כאן לא מדובר במערכות מסובכות, ואתם אפילו לא צריכים חומרי שיווק כמו מודעות או טקסטים. אם תמצאו משפיענים ברשת (לרוב באינסטגרם או בטיקטוק) שפונים לקהל היעד שלכם, ניתן לפנות אליהם ולבדוק אם הם מעוניינים בשיתוף פעולה איתכם.
לרוב שיתוף הפעולה יכלול העלאת תכנים מצד המשפיען שממליצים על המוצר שלכם. התשלום שלכם למשפיען יכול להיות המוצר עצמו, שהוא יקבל בחינם, או המוצר עצמו עם עוד תשלום כספי.
מקווים שעזרנו לכם לחשוב על שיטות שיווק חדשות, ובעיקר - מקווים שתאזרו אומץ ופשוט תתחילו. שיהיה בהצלחה!